Ridskola

Välkommen till oss!

Välkomna till vår ridskola som har ca 200 lektionsryttare. Vi erbjuder lektioner för alla olika nivåer och åldrar. Det finns knatteridning, nybörjargrupper, träningsgrupper, specialgrupper för hoppning/dressyr, vuxengrupper, Häst & hälsa samt FU-ridning.

Vi har 15 hästar i stallet, såväl ponnyer som stora hästar. Utmärkande för våra hästar är att de är snälla, pigga, de har bra ridbarhet och väl utvalda för att passa verksamheten. På dagarna är hästarna ute tillsammans i stora hagar och busar. Skönt tycker de!

Stallet

Vi har ett nytt stall för våra lektionshästar. Stallet har stora boxar med öppningsbara fönster ut mot gården samt höfoderautomater så alla hästarna blir utfordrade på exakt samma tid varje dag. Stallet har även en varmdel med uppställningspiltor för skötsel, spolspiltor,  sadelkammare, toaletter, handikapptoalett omklädningsrum samt kontor.

Läs mer om klubben här:

Ridhjälm och väst finns att låna

Nya elever

IMG_1851 (1)

Våra hästar

102796833_3013197108788310_6342523305642461525_n

Ridtider

Nivåer

Priser och villkor Tämta ridklubb

Priser och vilkor

Hippocrates

Att registrera dig på Hippocrates är helt kostnadsfritt och Tämta ridklubb använder systemet för sköta administrationen på ett enklare och smidigare sätt. Här ser du bland annat dina kommande lektioner, vilken häst du ska rida, bokar Drop in ridning och avbokar lektioner. Här löser du också medlemskap.

Registrera ett användarkonto här:

• Du som förälder registrerar dig själv och lägger sedan till ditt barn på ditt skapade Elevkort.
  • Koden för ridskolan är TRK

Om du redan är registrerad så loggar du in här: https://academy.hippocrates.se/

Behöver du hjälp så ta kontakt med Monica under kontorstid på vardagar
tamtark@hotmail.com
Mobil: 076-3395933

HÄR ÄR NÅGRA AV OSS SOM ÄR RIDLÄRARE på TÄMTA RIDKLUBB

SISU stödet-utbildning av hästar

Omgivningen

Vi har två maneger och en paddock, en skrittrunda, och fina ridvägar i skogen. Det finns också möjlighet att bada med hästarna i sjön Säven som ligger 10 min skritt från klubben.

Omgivningen, bada med hästarna