Funktionärer på Tämta

Våra partners

Var med och utveckla en ridklubb för alla

Ridning är tredje största ungdomssporten i Sverige och Tämta Ridklubb är en utav landets ca 450 ridklubbar. Intresset för ridning är mycket stort både bland barn och ungdomar samt vuxna Vi arbetar dagligen för att våra hästar och våra medlemmar ska må bra och utvecklas.

Ditt samarbete ger våra barn och ungdomar en möjlighet att fortsatt utveckla sitt hästintresse utifrån sina förutsättningar och mål. Av våra drygt 270 medlemmar är 200 barn och ungdomar.

En viktig del av ridskolan är Häst och Hälsa. Inom Häst och Hälsa erbjuder vi ridning för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag har vi Häst och Hälsa 4 timmar i veckan. Även här är intresset stort och vår ambition är att utöka denna del av verksamheten.

Som partner syns du både för våra ridskoleelever, för alla medföljande vuxna samt tränings- och tävlingsryttare som kommer till klubben. En viktig del i vår kommunikation är sociala medier. Vi uppdaterar kontinuerligt våra sociala kanaler och våra inlägg har stort engagemang. Som partner syns du även i dessa kanaler.