Medlemsstall

På Tämtas anläggning är närheten till allt ett stort plus. Medlemsstallet ligger i anslutning till ridskolans stall och till hagar, paddock, ridhus och uteritter. Inte långt härifrån finns sjön Säven vilken man kan bada i både själv och med häst.

Anläggningen består av totalt 18 boxar vilka är uppdelade på ett större stall, ett mindre och fem uteboxar. Hästarna går med hagkompis i hage med många timmars utevistelse. Sommartid finns det härliga sommarhagar för hästarna.

Det lilla stallet ligger lite för sig självt med egen sadelkammare och foderdel.

Alldeles utanför de övriga stallen finns en stor lada där det förvaras hö och där har man sitt kraftfoder. Dessa två stall har separata sadelkammare.

På anläggningen finns tillgång till torkrum och spolspilta. Det finns möjlighet att tvätta täcken och schabrak. För ryttaren finns klubbstuga med kök och toaletter. I det nya stora ridhuset finns ett mindre kafé.

I avgiften ingår ridhusavgift, morgonfodring, utsläpp och lunchfodring. Övriga pass sköter man ihop med de andra hästägarna. Det råder en god och trivsam stämning på anläggningen. Vi hjälps åt med vissa sysslor och alla har vi hästens bästa för våra ögon.

När du står hos oss ingår ridhuskort

Vi erbjuder både flockhagar, ston och vallackar för sig, samt ensamhagar. Vi har både vinterhagar, med uppvärmda vattentunnor, och sommarbete.

Tämta Ridklubb är en ideell förening som bygger på att alla medlemmar hjälps åt. För att kunna hålla den kostnadsnivå vi har idag är den enskilde medlemmens insats en förutsättning. Alla insatser är viktiga stora som små. Du förväntas, som uppstallad på Tämta ridklubb, att deltaga på fixardagar, två  halvdagar/termin.

Är du intresserad av en boxplats, maila oss på: tamtark@hotmail.com

Uppstallning

Priser gäller från 2024

Alla avgifter gäller per månad om inget annat anges.

Övriga tjänster

I boxhyran ingår: Kallhyra, service enligt avtal, spån ingår till viss del och manegeavgift. Transportplats 50kr/mån. Vi tillhandahåller grovfoder som betalas efter förbrukning.

Boxhyran betalas i förskott. Grovfoder betalas i efterskott efter avräkning vid månadens slut.

ulles tjej